onsdag 4. februar 2015

Treg og travel

Jaja, det startet jo bra, men så gikk det som jeg frykta. Tida og lysten strekker ikke helt til, og bloggen ble ikke så mye.
I dag er jeg nettopp ferdig med runde 8 med nybegynnerkurs for DIS-Vestfold, og da har jeg reklamert litt for andres blogger. Da kom jeg til å tenke på at jeg jo faktisk opprettet egen blogg, men at den hadde i grunn gått litt i glemmeboka.

Vi får se om det kommer noen historier fra slektsgranskingen fremover.

For de som eventuelt er innom her, så er det noen blogger som man kan ta en titt på.

En av de er bloggen til Cathrine, Barnas hjerte til fedrene. Cathrine er nestleder i DIS-Østfold, og svært aktiv på sin blogg. Her kommer det nye innlegg ukentlig.
Her er det en blanding av tips til slektsforskningen og historier fra Cathrines egen forskning.

Bloggen til Laila Normann Christensen, Slekt og slikt har ikke blitt oppdatert så ofte i det siste (bare tre ganger i 2015), men den inneholder mange smarte tips for å søke i forskjellige kilder. Jeg har i kurset mitt tipset til hvordan man kan søke med fødestedkoder i RHD og hvordan man kan finne ut hvilke kirke familysearch.org har hentet sine opplysninger fra.

Det finnes mange flere blogger som er verdt et besøk, men jeg nøyer meg med å nevne disse to nå.
Så får vi håpe at skrivelysten etterhvert kommer over meg, og jeg også får lyst til å gjøre min blogg leseverdig.

1 kommentar:

  1. Bloggen min blir oppdatert, men mye av det jeg jobber med kan ikke be-blogges dessverre :)

    SvarSlett